31 jan. 2011

USA here we go...

Våra biljetter till L.A är bokade nu. I slutet av mars åker vi. Jag, dottern, broder och moder till andra sidan Atlanten.

Häromdagen satt jag och kärleken på bussen och då från ingenstans utbrister jag förtvivlat...
"Vi måste ju ha en bilbarnstol när vi är i USA."
Han - Va?
Jag - Ja...hur ska vi annars åka bil med prinsessan med?

Då insåg jag att jag är en mamma... det är inte första gången. Men jag förbluffar mig själv lika mycket varje gång när jag tänker på helt ansvarsfulla moders-grejer. Bilbarnstol. Handbagage - check. Och jag som hade lovat en killkompis att han skulle få bli handbagage.

Sen en sjuk sak...
Jag har haft konstiga tankar om att konstiga saker ska ske när vi är där. Att något ska hända prinsessan. Vi ska inte till nåt u-land men på något sätt känns USA som ett osäkert kort på många sätt för mig. Vet inte varför. Oro. Baksidan av att vara mor och kvinna. Never get kids. Skoja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar