3 jan. 2011

Mitt 2010

Förra året började i tårar av ett sms, då jag låg bredvid bästa vännen. I chock väckte jag henne och paniken inledde året.

Paniken la sig samma dag då det hela blev inledningen till det bästa år jag upplevt i vuxna dar.

Men paniken kom strax tillbaka i annan form, men jag vann återigen och allting löste sig. På en dag skrev jag tre uppgifter och en av de är fortfarande bland det bästa jag skrivit.

Jag började trivas i skolan under, den då fjärde terminen. Skrattade mycket med min grupp och glädjes åt att gå dit varje dag.

En destruktiv vänskap avslutades i det tysta från mitt håll och nu i efterhand är detta ett av årets bästa beslut.

Nytt jobb kom min väg och dubbla skift påbörjades under våren.

Sommaren blev påfrestad, men gav mig mycket självinsikt då jag spenderade ett par veckor ensam på fritiden. Dottern var på semester med mormor och kärleken var långt bort i Asien.

Jag skrattade och fick nya vänner på jobbet. Samtidigt som jag fick nya erfarenheter.

Sensommaren bjöd på road trip i landet med dottern och kärleken och först då insåg jag hur mycket kärleken älskar mig.

Hösten bjöd på intensiva veckor av dubbelheltidsarbete. Mina ögon gick i kors och jag började utveckla ett sämre mående. Efter några dalar fann jag balansen på egen hand med stöd från kärleken.

Praktiken började gå mig på nerverna (eller ja handledaren) och jag fick ha egna klienter och ANSVAR.

En gammal vänskap blommade och gav mig glädje.

------------------

2010 har varit ett väldigt glatt och lärorikt år. Jag tror att det föll sig naturligt efter ett helvetes 2009, men hoppas på att ha fel, för då skulle det förmodligen innebära att 2011 inte blir lika bra.
Men jag har klarat mycket och klarar mycket till.

2011, hit me hard!

3 kommentarer:

  1. Afarin, du kommer att uppleva ännu mer goda tider i framtiden för du har ju DET som krävs, Är jättestolt över dig och dina beslut och hela dig. LOVE U

    SvaraRadera
  2. Ahh jag fick ett sånt jäkla glädjerus när jag läste vissa stycken!! Den starkaste var helt klart att du insåg hur mkt kärleken älskade dig (skrev mig först istället för dig haha)!!! <3 Att du började trivas i klassen hamnade tvåa. Över det stora hela är jag glad över att du verkar ha blivit starkare och vågar tro ännu mer på dig själv! Det glädjer mig innerligt, min fina vän!!

    Ahh what the hell, när jag ändå känner mig så här sentimental kan jag lika gärna säga avsluta med vad jag känner för att säga: Jag älskar dig!!

    SvaraRadera
  3. P.s Jag är nykter, just saying haha =)

    SvaraRadera