16 dec. 2010

Måste älska kungen!

Senast min bror var här nere kom han med den briljanta idéen att jag, han och kärleken skulle börja läsa Stephen Kings livsverk. Det är 7 böcker i serien Det mörka tornet. Fantasyböcker är det.

Och ni som inte vet - jag är lite av en nörd, så jag tackade inte nej. Dessutom har jag inte läst nåt av King på flera år. Under flera år läste jag nästan bara King, men då var jag också tonåring.

Så nu ska kärleken läsa första boken.
Brorsan andra.
Och jag den tredje.

Sen på julafton ska vi berätta om böckerna för varandra o diskutera. Måttligt nördigt ja. I like.

Saken är den att för två dar sen hade varken jag eller kärleken ordnat fram böckerna. Så smått i panik köpte kärleken våra exemplar. Nu har vi båda börjat läsa och...

...vi är redan sålda på våra böcker. Efter 60 sidor. Jag var såld efter inledningen, trots att jag läser den tredje boken.

Så ett gott tips för den som vill vila tankarna från verkligheten.

Rolig kuriosa om King...han drogade en hel del ett tag i livet och har inte minnen av allt han skrivit. Bland annat Cujo minns han inte ens att han skrivit. ÖVERfett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar