14 dec. 2010

A christmas carol

Igår såg jag filmen "A christmas carol". Jag har sett en av de äldre versionerna på tv som liten. Och jag älskar verkligen såna här klassiska historier. Sagor som är sorgliga, mörka, juliga men ändå lyckliga. Så igår hade jag och kärleken julmys på kvällen med denna film. Han hade inte sett någon version av denna filmen och heller inte läst boken av Charles Dickens. Men han blev glad av den ändå.

Så kan ni, så se den. Den är väldigt bra gjord (animerad) och den ger julkänsla och visar massa annat i livet. Eller läs boken, den är mycket bättre. Eller läs nåt annat av Charles Dickens. =)

Jag hade tänkt visa den för dottern, men jag klassade filmen som alldeles för skrämmande för en sexåring. Om ni ser eller sett just den här, så säg vad ni tycker. Passar den en snart sexåring?

1 kommentar:

  1. jag tyckte också att filmen var lite läskig!

    alldeles för läskig för en liten plutt i alla fall

    SvaraRadera